Rindu

Ia terus jauh berlalu,
Bersama beribu kenangan, 
Keriangan gelak ketawa bersama, 
Perlahan-lahan sayup tidak kedengaran,
Bagaikan lilin yang dibakar,
Cair meleleh oleh apinya, 
kini habis tinggal sisa.

Disini aku bagaikan pepatung, 
Yang hanya berdiri tegak menjaga serumpun sawah padi yang mekar,
Disini aku bagaikan bunga yang layu,
Yang hanya menunggu masa untuk bersemadi,
Aku rindu menjadi burung,
Yang bebas terbang tinggi di awan,
Aku rindu menjadi sang singa,
Yang menjadi raja rimba dan dikagumi,
Aku rindu menjadi penglipurlara,
Yang selalu membuat orang tersenyum, 
Aku rindu menjadi diri aku,
Yang suka bebas terbang di awan, 
Yang suka menjadi sang singa,
dan yang sering menjadi penglipurlara,
Satu,
Rindu.

Comments

Popular posts from this blog

i want to share something..

akhirnya succces juga!!

Bintang, Permata dan Batu