Pembuka Kata !!“Ketahuilah bahawa kesabaran itu akan mengubur aib-aib, ketabahan itu akan menjadi penutup bagi kekeliruan, dan kedermawanan itu adalah pakaian yang besar yang akan menutup semua kekurangan dan cacat."

Tuesday, April 1, 2014

PENDAM

Ketika semua manusia melelap kan mata,
Ketika malam menerpa ke subuh,
Ketika tulang terasa sejuk hingga ke tulang sum-sum, 
Masih lagi ada gadis yg memikirkan tentang hati nya..

Penat dah memikirkan sakitnya hati,
Penat dah simpan,
Penat dah pendam,
Penat dah jaga hati sekalian manusia sekeliling,
tapi pernah kah sekali manusia sekeliling jaga hati si gadis?

Pendam buka bermakna benci
Pendam buka bermakan dendam
tapi pendam kerena terlalu susah untuk meluahkan.

Kini aku merenung nasib,
Kemana kah pengakhiran 'PENDAM' ini?
Aku tak pernah mintak 
Aku tak pernah nak apa-apa
tapi aku cuma mintak di fahami
Mintak untuk di kasihi.

kasihani lah aku,
Aku yang lemah,
Lemah untuk menolak membuat kebaikan,
Lemah untuk berkata tidak,
Lemah dengan orang sekeliling yang sentiasa mendesak.
Salah ke?

Tolong lah fahami aku,
Aku takut jika aku terlalu memendam, 
Aku takut jika aku semat segalanya dalam sekecil hati ni,
akan meletus segunung gunung berapi yg maha dahsyat,
saat itu jgn bertanya kenapa
Aku perlu sendirian.

Maaf kan aku. Aku penat dah korang, 

No comments: