Pembuka Kata !!“Ketahuilah bahawa kesabaran itu akan mengubur aib-aib, ketabahan itu akan menjadi penutup bagi kekeliruan, dan kedermawanan itu adalah pakaian yang besar yang akan menutup semua kekurangan dan cacat."

Friday, June 28, 2013

LEARN SOMETHING NEW

THURSDAY, i and Nana doesnt have class from today until sunday. so we decided to going back to Johor. along the way to going back here. i learn so many things. a new things.

from Kota Puteri we need to take UNISEL bus to go to IJOK station bus. then we need to take SELANGOR bus to go to KTM SUNGAI BULOH. but unfortunately ktorng x tahu yg itu adalah sungai buloh. so ktorng x turun. then trpksa tnya org dalam bus tu. dia kata kena turun dkt KEPONG SENTRAL uttuk naik KTM ke Terminal Bersepadu Selatan. so ktorng pun turun dkt Kepong amik KTM. beli tiket ke TBS.

smpai di TBS, hati aku lega. finally aku selamat smpai. akhrnya beli tiket balik ke Batu Pahat. sepanjnag dalam bus aku terpkir. ini lah nama nya HIDUP. bukan senang nk survive. sekarang aku dah besar. aku x boleh lemah. aku kena kuat. aku x leh manja manja dah. aku kena percaya pda diri sendiri. smpai bila aku nk hidup senang kalau aku x reti nak rasa kesusahan tu..

aku masih bersyukur yg aku dpt smbung belajar. aku kena redha dgn takdir Allah tu. mungkin ini lah jalan yg Allah atur kan untuk aku. bukan senang nk hidup di muka bumi Allah ni. SPM is just a ticket for us to see the world. 

now aq dah redha yg aku belajar di pendalaman sana. no mall. no car. no good facilities. aku kena susah dulu kalau aku nk senang nanti. aku percaya pda diri aku yg aku boleh lakukan. yang aku boleh berjaya di sana.

UNISEL please be nice to me. i need u to achive my dream. sekarang ni aku lebih bnyk mendekat kan diri dgn Allah. mohon di buka pintu untk aq terus berjaya!!

No comments: