Pembuka Kata !!“Ketahuilah bahawa kesabaran itu akan mengubur aib-aib, ketabahan itu akan menjadi penutup bagi kekeliruan, dan kedermawanan itu adalah pakaian yang besar yang akan menutup semua kekurangan dan cacat."

Tuesday, December 6, 2011

Cita-cita

assalamualaikum.. hurmmmm ari ni fara nak ckp pasal cita-cita.. seriusly fara tahu semua kawan-2 sebaya fara x tahu nak jd apa kan??? fara pon sama.. :|

urmmmmmm seriusly apa yg fara belajar skrng ni langsung fara x minat..
BIOLOGI - kurang minat.. just untuk pengetahuan saje.
PHYSICS - minat sikit.. jg hnya untuk pengetahuan saje.
CHEMISTRY - lagi la x minat!! x tahu kenapa.. mmg x minat..

 pusing kepala mak ni nyaaahh!!

  ayah fara suruh fara jd lecturer je.. die suruh fara amik TESL.. dlm hati fara best jugak kan.. belajar kat luar negara .. mana tahu?? tp fara x minat la pulak baca buku dlm English.. +.+''

pilihan fara yg kedua dentist.. sbb nya semua org asyik tanya je sape nak ganti klinik ibu tu nnti.. soalan2 tu exctly buat fara tension.. fara mmg geli tngok darah.. fara x suka benda2 mcm ni.. bila follow ibu prg klinik , bila dgr ibu cabut ggi org tu.. bunyi patah tu mmg fara x snggup dengar lah!! so dentist REJECT!!


fashion designer??? fara minat juga fesyen2 ni.. ibu pon dulu2 cita2 nak jd ni.. tp nnek x bg.. dosa jd pereka fesyen ni!!! sbb kita buat pakaian yg mybe aurat tu x tutup..


jyeaaaahhh business woman.. fara nak ada JENAMA fara sendiri.. fara nak bukak butik, nak ada syarikat pakaian jenama sendiri untuk org2 badan BESAR.. yeaaaahhh ini bukan angan-2 mat jenin ok.. x salah kan kalau kita nak berangan??


yeaahhhh yg ni fara minat sngt2.. fara nak sngt jd chef.. pastry chef.. tp bidang ni bnyk dipelopori oleh org lelaki.. ayah fara dorong fara nak jd ni.. die suruh farah pilih UiTM, Shah Alam.. belajar kat sana!! mana tahu kan ..

p/s: kita kena lah kenali diri dahulu before kita memilih kerjaya.. ececeeeh xD dah mcm kaunselor!! :D

No comments: