Pembuka Kata !!“Ketahuilah bahawa kesabaran itu akan mengubur aib-aib, ketabahan itu akan menjadi penutup bagi kekeliruan, dan kedermawanan itu adalah pakaian yang besar yang akan menutup semua kekurangan dan cacat."

Sunday, May 29, 2011

fesyen muslimah

salam..now!!fashion muslimah mmg berkembang gler la skrng ni..am i right..so i nak kongsi with u all..hurmm nk lau korang nk pka fesyen muslimah right now..i will list the most important when kter nk berfesyen muslimah..hurmm ok2..

1st:selendang
selendang ni x kisah la selendang satin ke,pashmina ke n so on la..ikut citasa msing2..tp bab pemakaian nya pula ikut la peredaran masa ye..

2nd: top/baju
pasal bju ni x pndai sngt la..sbb sy ni kan COMEL ..so bab bju ni kurnag pandai skit..tp sy tetap tahu..ok2..korng mybe leh pakai jumpsuit..mcm mana rupa jumsuit tu?? 

   hurmm ni la nama nya jumpsuit..lau korng punya bdn cntik mmg cntik lau pkai..ataupon korang leh pakai dress mcm gini..


 depend on u la..hurmmm lau nk tengok lg fesyen2 skrng tengok la kat http://www.ammarahijabi.com/
kat sini bnyk gler lawa2..

3rd: bottom
bab top ni bnyak..korang leh pkai palazo,skirt kmbang ke..dan bnyak la skrng..mcm2 ada..
   
4th: shoes
shoe ni x kisah sngt..ikut suka ati korang la nk pkai ksut apa..sndle ke??boot ke??flipper ke??aik sesuai ke da dress mcm gini nk pkai flipper..HAHA..

 
5th: watch/accesories



jam ni nk nmpak kan yg korang ni vintage..

ok ni la yg penting untk korang yg muslimah besfesyen..walaupon kter ni berfesyen namun batas2 aurat jgn la kter lupa..Allah ada berfirman yg bermksud kter ni nk feysen bleh tp jgn la brasa riak,aurat kena jg..mcm adab berpakaian la..korng belajr kan AGAMA ISLAM..so pndai la pikir ye..

 


2 comments:

ladyzamea said...

sweet sangat....nak cuba tp mcm tak berani..
huhuhu....nak2 tang jumpsuit tu...hee

farahanizainal said...

ladyzamea HAHA..tulah mybe awk bdan cntik leh aja pkai..tp sy..huuu :(..try la mybe lawa..